neděle 22. ledna 2012

Výlet do NP Cahuita

Ráno jsem vstala ještě před sedmou (to tím časovým posunem. Oproti Panamě je tu o hodinu méně), již svítilo slunce. V osm jsem vstupovala do NP Cahuita, který začíná jen několik desítek metrů od mého hostalu Secret Garden. NP patří k jedněm z nejnavštěvovanějších, ale až na nedělní piknikování, po pěšině vedoucí podél pobřeží moc lidí neprošlo.
Vstupné z pláže Playa Blanca je ve formě dobrovolného přízpěvku. V případě, že bych vstupovala z druhé strany, musela bych zaplatit asi 10 dolarů. Stezka parkem je dlouhá 8.3 km a během procházky tropickým lesem je možné vidět opice, mývaly, lenochody, veverky, hady, ještěrky a dokonce i kajmany.
Na hady, ani kajmany jsem naštěstí nenarazila, ale opice jsem zahlédla několikrát, mýval mi téměř přeběhl přes cestu a lenochoda jsem měla možnost sledovat z metrové vzdálenosti. Je třeba jít potichu a poslouchat různé šustění listí.
Po dvou a půl hodině jsem měla stezku projitou a zamířila odchytit autobus. Předtím, než nějaký stačil přijet, nasedla jsem společně s francouzským párem do auta k Italovi, který se nabídl, že nás sveze. Takže pro mě jízda zdarma. Po poledni jsem tedy byla zase v Cahuitě, která si v ničem nezadá s Bocas. Cahuita je malá vesnička založená v roce 1915. A pro mě nepříliš zajímavá. Jeden celý den tu bohatě stačí. Ani pláže nemají přílišné kouzlo. Playa Blanca je se světlým pískem a Playa Negra s jemným tmavým pískem. Na obou plážích jsou silné proudy a vlny, takže na nějaké plavání to není.
Na Playa Negra jsem strávila odpoledne. Zítra nasedám na bus do San Jose.



Žádné komentáře:

Okomentovat